7. osztály

Szöveges beszámoló a megvalósult programról:

A programhét címe is rámutat, hogy a héten a pályaválasztással, a szakmákkal foglalkoztak a gyerekek. A hét tartalmi elemei szorosan összefüggtek azzal, hogy milyen a gyerekek érdeklődési köre, milyen belső lehetőségek mozgatják őket, és mit tesznek meg annak érdekében, hogy elérjék céljaikat. A heti tevékenység megvalósítása során az egymást követő napok tartalmának összehangolása kiemelten fontos a tanulási és nevelési/pedagógiai célok megvalósulásának érdekében. A cél a gyerekek helyes önértékelésének elősegítése, valamint az, hogy képessé váljanak felismerni, megérteni, elfogadni és hatékonyan használni saját erősségeiket és gyengeségeiket. Emellett fejlődik érzelmi intelligenciájuk, képesek saját és mások érzelmeit felismerni, megfogalmazni, megérteni, elfogadni és hatékonyan használni.
A tábor a heti programmal való megismerkedéssel kezdődött. Mik az elvárásaik a témával kapcsolatban? Majd csapat erősítő feladatokkal hangolódtunk a munkára. A csoportok egy-egy foglalkozást jelenítettek meg gondolattérképpel, segítségül hívták a Nemzeti Pályaorientációs portált.
Kooperatív játékokkal törekedtünk a csapatkohézió erősítésére, valamint a szakmákról való ismereteik gyarapítására  („ Ki ül a hátadon?")
Minden napot zárókörrel fejeztünk be: mit viszel a tarisznyádban?
A gyerekek feltérképezték képességeiket, vágyaikat, erőforrásaikat, képzeletbeli utazást tettek, hogy milyen lesz az életük 30 évesen. Hogy ezeket megvalósíthassuk, a mentális egészség mellett a jó fizikai erőnlét is fontos. Ezért kerékpárral a szomszéd település fitnesz-parkjába látogattunk és töltöttük el a délutánt. Fölelevenítettük a kerékpáros közlekedés szabályait valamint az egészséges életmóddal kapcsolatos vonatkozásokat
A Szakma-túránk során helyi vállalkozókat, munkahelyeket látogattunk meg. Megismerkedhettek a tanulók az ott folyó munkával, munkakörülményekkel. A nap folyamán interjúkat készítettek különböző szakmákban dolgozó emberekkel.
A csoportok bemutatták a többieknek az interjúkészítés tapasztalatait és eredményeit.
A kimozdulós napon Budapestre, a Csodák palotájába látogattunk el, ahol tapasztalok gyűjthettek a hétköznapi élet jelenségeiről.
A nap során számtalan szakmával találkoztunk, a zárókörben ezeket is összegyűjtöttük.
A záró napon a gyerekek elmondták, hogy melyek voltak a héten azok a tevékenységek, foglalkozások, amelyekben szívesen vettek részt, és melyek azok, amelyekben nem szívesen vállaltak szerepet! Melyek voltak azok a tevékenységek, amelyekben csoportszinten szívesen részt vállaltak?
Szépen megterített asztalt mellett a közösen fogyasztották el az uzsonnát, amelyhez a palacsintát maguk készítették el, testközelbe kerülve a szakács szakmával. Zenét hallgattunk, beszélgettünk, játszottunk, jó hangulatban telt a délután.
Záró értékelésként összegeztük, hogy a hét elején felsorolt elvárásaik hogyan valósultak meg.
Természetesen, ha játékos formában is, de sok új ismerettel és tudással gazdagodhattak és így vághatnak neki a következő tanévben rájuk váró pályaválasztási feladatoknak.