7. osztály
A
programhét címe
is rámutat, hogy a héten a
pályaválasztással, a szakmákkal
foglalkoztak a
gyerekek. A hét tartalmi elemei szorosan összefüggtek
azzal, hogy milyen a
gyerekek érdeklődési köre, milyen belső
lehetőségek mozgatják őket, és mit
tesznek meg annak érdekében, hogy elérjék
céljaikat. A heti tevékenység
megvalósítása során az egymást
követő napok tartalmának összehangolása
kiemelten fontos a tanulási és
nevelési/pedagógiai célok
megvalósulásának
érdekében. A cél a gyerekek helyes
önértékelésének
elősegítése, valamint az,
hogy képessé váljanak felismerni,
megérteni, elfogadni és hatékonyan
használni
saját erősségeiket és gyengeségeiket.
Emellett fejlődik érzelmi
intelligenciájuk, képesek saját és
mások érzelmeit felismerni, megfogalmazni,
megérteni, elfogadni és hatékonyan
használni.
A tábor a heti
programmal való megismerkedéssel kezdődött. Mik az elvárásaik a témával
kapcsolatban? Majd csapat erősítő feladatokkal hangolódtunk a munkára. A
csoportok egy-egy foglalkozást jelenítettek meg gondolattérképpel, segítségül
hívták a Nemzeti Pályaorientációs portált.
Kooperatív
játékokkal törekedtünk a
csapatkohézió erősítésére, valamint
a szakmákról való
ismereteik gyarapítására („ Ki ül
a
hátadon?")
Minden napot
zárókörrel fejeztünk be: mit viszel a tarisznyádban?
A gyerekek
feltérképezték képességeiket,
vágyaikat, erőforrásaikat, képzeletbeli
utazást
tettek, hogy milyen lesz az életük 30 évesen. Hogy
ezeket megvalósíthassuk, a
mentális egészség mellett a jó fizikai
erőnlét is fontos. Ezért kerékpárral a
szomszéd település fitnesz-parkjába
látogattunk és töltöttük el a
délutánt.
Fölelevenítettük a kerékpáros
közlekedés szabályait valamint az
egészséges
életmóddal kapcsolatos vonatkozásokat
A Szakma-túránk
során helyi vállalkozókat, munkahelyeket
látogattunk meg. Megismerkedhettek a
tanulók az ott folyó munkával,
munkakörülményekkel. A nap folyamán
interjúkat
készítettek különböző szakmákban
dolgozó emberekkel.
A csoportok
bemutatták a többieknek az interjúkészítés tapasztalatait és eredményeit.
A kimozdulós
napon Budapestre, a Csodák palotájába látogattunk el, ahol tapasztalok
gyűjthettek a hétköznapi élet jelenségeiről.
A nap során
számtalan szakmával találkoztunk, a zárókörben ezeket is összegyűjtöttük.
A záró napon a
gyerekek elmondták, hogy melyek voltak a héten azok a tevékenységek,
foglalkozások, amelyekben szívesen vettek részt, és melyek azok, amelyekben nem
szívesen vállaltak szerepet! Melyek voltak azok a tevékenységek, amelyekben
csoportszinten szívesen részt vállaltak?
Szépen
megterített asztalt mellett a közösen fogyasztották el az uzsonnát, amelyhez a
palacsintát maguk készítették el, testközelbe kerülve a szakács szakmával.
Zenét hallgattunk, beszélgettünk, játszottunk, jó hangulatban telt a délután.
Záró
értékelésként összegeztük, hogy a
hét elején felsorolt elvárásaik hogyan
valósultak meg.
Természetesen, ha
játékos formában is, de sok új ismerettel
és tudással gazdagodhattak és így
vághatnak neki a következő tanévben rájuk
váró pályaválasztási feladatoknak.