|
3. osztály
Szöveges beszámoló a
megvalósult programról:
A nyári szünet
első hétfőjén újra gyerekzsivajtól volt hangos a „kisiskola” udvara.
A 3. osztályos
diákok izgalommal teli várakozással
lépték át az iskola kapuját,
kíváncsian
várták a napi, heti programot, és
örömmel üdvözölték társaikat,
akikkel nem is
olyan rég találkoztak.
A napindító közös
reggeli torna és a finom reggeli elfogyasztása
után képzeletben felültünk
Egészséghajónkra, megbeszéltük
„utazásunk” szabályait, és
kihajóztunk.
A csapatok
megalakítása után a gyerekek
elkészítették a saját
névkártyáikat és a
„csapatvitorlást”. Az egészséges
életmóddal kapcsolatos játékos feladatokat
hol
egyénileg, hol csapatban, hol mindannyian közösen
oldhatták meg, de közben
szabad játékra is adtunk lehetőséget.
Az időjárás egész
héten nagy kihívást jelentett számunkra, hiszen a 36-37 fokos hőségben az
embernek gyakran megmozdulni sincs kedve, de a gyerekek ennek ellenére a
mozgásos játékokat kedvelték legjobban.
A délelőtti órák
voltak kicsit enyhébbek, így alkalmasabbak a kinti játékra. Mivel a focipályán
még száradt az előzőleg levágott, hogy
focizni tudjanak, hétfőn délelőtt elkezdték a
gyerekek letakarítani a
játékteret. Először munkának indult, de
végül ez vált a hét egyik legkedveltebb
és legvidámabb közös szabadidős
tevékenységévé: a
FŰVÁRÉPÍTÉS.Ha csak tehették,
alakították, csinosították,
berendezték az újonnan felfedezett kis „lakatlan
szigetüket”
A délelőtt
játszott „Hajóskapitány
játék” nagyon tetszett a harmadikosainknak,
élvezettel,
beleéléssel játszották. A hétfői
ízletes ebéd után megkerestük az
épület
leghűvösebb termét —ez a tornaszoba volt- és
egy pihentető relaxálást
végeztünk. Volt olyan kisgyerek, aki úgy
megnyugodott, hogy el is szundított.
Megalkották a
kézlenyomatot, amibe majd minden délután feljegyezhetik, mi tetszett legjobban
a napi programok közül.
Csapatban
alliteráló nevekkel mutatkoztak be egymásnak, majd kirakták a játékos puzzle-t,
és hol könnyebben, hol nehezebben jöttek rá a mesékből ismerős jó barátok
nevére. Ennek kapcsán sokat beszélgettünk a barátságról, az emberi
tulajdonságokról, érzésekről.
A hét programjait
változatosan igyekeztünk összeállítani.
Sok mozgásos játék tette színesebbé
az
izgalma feladatokat.
A kisdiákok
megismerhettek új labdás illetve kiütőjátékokat, kerékpárral, rollerrel vagy
görkorcsolyával bizonyíthatták be, hogy elég jól ismerik a közlekedés
szabályait. Ahogy ók mondták: KRESZ vizsgát tettek.
Az
első napon
elkészített tenyérlenyomatukba minden
délután beleírták, mi tetszett nekik a
napból a legjobban. Az utolsó napon mindenki
aláírta a többiek
„emléklapját”.
Játszottunk,
sétáltunk, fagyiztunk, énekeltünk,
táncoltunk, finomakat ettünk, élményekkel
gazdagodtunk - KÖZÖSEN. A nagy hőség ellenére
egész héten jól érezték magukat a
gyerekek, és mindannyian szívesen vettek részt a
programokban.
Reméljük,
hogy az
izgalmas és forró napok emléke sokáig
megmarad kis tanítványaink emlékezetében.
|
|